Case Turien & Co

Meer digitale koppelingen, minder handmatig werk

sidebeeld_klantcases_home

Case Turien & Co

Meer digitale koppelingen, minder handmatig werk

Turien & Co is assuradeur en verzekeraar. Vanuit onze samenwerking met De Goudse benaderde Turien & Co ons met de vraag of wij een efficiënt IT-systeem voor hen konden neerzetten. Het doel was meer werk via straight-through processing af te handelen, zodat er minder handwerk nodig zou zijn.

De vraag

Turien & Co werkte in de oude situatie met een IT-systeem dat geen koppelingen met de eigen administratie en back-office kon maken. Ook misten er koppelingen met de arbodiensten waar zij mee samenwerken. Hierdoor werd er veel dubbel werk gedaan. Zo moesten verzuimmeldingen door werkgevers zowel naar de verzekeraar als naar de arbodienst gestuurd worden. Ook kwamen er bijvoorbeeld veel dossiers rondom zwangerschap langs bij Turien & Co, die naar het UWV gestuurd moesten worden. Het uitkeren aan zieke medewerkers werd handmatig gedaan en het naverrekenen aan het einde van het jaar kostte onnodig veel tijd.

 

Onze oplossing

Wij begonnen met een analyse om te bepalen hoe het ideale portaal eruit moest zien. Alle belangen werden in beeld gebracht, waarbij gebruiksvriendelijkheid de belangrijkste vereiste was. Dit ging uiteraard op voor alle betrokkenen, zoals werkgever, arbodienst en verzekeraar.

Op basis van de blauwdruk hebben wij ons portaal ingericht zodat het past bij de klant. Daarbij hebben we beslisregels voorgesteld die handelingen automatisch door het systeem laten uitvoeren. Deze schaafden wij samen met Turien & Co bij, tot ze volledig aansloten op hun werkwijze.

De laatste stap betrof de koppelingen met achterliggende systemen, zoals de polisadministratie. Zo worden er nu ook automatische meldingen verzonden naar de arbodiensten en uitbetalingen gedaan.

“Acumen is niet alleen een IT-leverancier, zij doorgronden wat wij hier doen, ze kennen de business.”

Acumen is de perfecte partner omdat…

Al voordat de samenwerking startte, voelde Turien & Co dat zij een goede partner in huis hadden gehaald. Zij zagen het IT-systeem van Acumen namelijk al bij hun partner De Goudse verzekeringen. Omdat de software bij hen goed beviel, en er overlap was in werkzaamheden, wisten zij dat het voor Turien & Co ook een uitkomst zou zijn.

 

En nu?

Het platform 4Sure is inmiddels geïmplementeerd en in gebruik. Acumen is nog steeds partner in beheer en zorgt ervoor dat de systemen up to date blijven.

Ook een systeem dat werk uit handen neemt?

beeld_3

Neem contact op.

Inge Nijhuis helpt je graag op weg.

Software 

Zorg ervoor dat jouw mid-office processen beter, sneller en efficiënter worden uitgevoerd.